منا آذری

ساخت وبلاگ

افرادی که قبل از ازدواج با یکدیگر رابطه دوستی برقرار می کنند چالش های برای آن ها به وجود می آید، به همین دلیل است که رابطه های دوستی پیش از ازدواج در برخی موارد باعث شکست عشقی می شود.

در دنیای امروزی زنان و مردان با یکدیگر رابطه عاشقانه دارند و در این رابطه نیاز های عاطفی یکدیگر را رفع می کنند این نوع روابط مانند شمشیر دولبه می باشد که بعضی اوقات به ازدواج ختم می شود و گاهی اوقات آسیب های بسیاری را به همراه دارد و به فرد صدمه زیادی وارد می شود.

بنابراین افراد باید اطلاعات کافی در مورد روابط، مزایا و معایب آن ها به دست آورد. آگاهی های لازم در مورد رفتار های دوست دختر و دوست پسر بسیار مفید است و این اطلاعات به نوع رابطه و جهت دهی رابطه کمک بسیاری می کند.

در این مقاله به بررسی رابطه های دوستی قبل از ازدواج یا دوست پسری و دوست دختری، مراحل روابط، مزایا و معایب رابطه دوستی و نکات کمکی برای موفقیت در این نوع روابط پرداخته می شود.

روابط دوست پسر، دوست دختر چیست؟

امروزه روابط دوست پسر دوست دختری، قبل از ازدواج بسیار رایج شده است، این نوع روابط بسیار مختلف و متفاوت می باشد و در بسیاری موارد این روابط مناسب نمی باشند و باعث آسیب هایی در فرد می شود.

زمانی که دختر و پسر می خواهند وارد این روابط شوند باید در ابتدا یک شناخت نسبی نسبت به یکدیگر داشته باشند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند و با چشمان بسته وارد یک رابطه نشوند زیرا ممکن است شکست عشقی را تجربه کنند.

پیش از ازدواج افراد باید ملاک هایی را در نظر بگیرند و با بررسی این ملاک ها ارتباطی را تشکیل دهند که منجر به ازدواج شود.

 افراد با توجه به سه عنصر اصلی زیر می توانند یک رابطه عاشقانه برای خود به وجود آورند.

به این فاکتور ها مثلث عشق می گویند که شامل صمیمیت، تعهد و شور و هیجان راس های آن می باشد و در متن زیر توضیحاتی در مورد آن ها ارائه می دهیم.

  • صمیمیت: یکی از ملاک هایی که برای یک رابطه عاشقانه لازم است وجود صمیمیت بین دو نفر می باشد، صمیمیت باید  بعد از ازدواج وجود داشته باشد. در این صورت افراد یکدیگر را بهتر درک می کنند و به عبارتی در این ملاک دختر و پسر با یکدیگر احساس نزدیکی کرده و بهتر می توانند به یکدیگر اعتماد کنند.
  • شور و هیجان: افرادی که با هم ازدواج می کنند باید شور و هیجان در بین آن ها وجود داشته باشد، شور و هیجان یکی از راس های مثلث عشق می باشد که وجود آن برای برقراری زندگی مشترک و پایدار لازم می باشد.

البته برخی از افراد هستند که قبل از ازدواج رابطه جنسی را تجربه می کنند، این رابطه باعث می شود تا آسیب هایی بر فرد وارد شود.

  • تعهد : یکی دیگر از راس های مثلث عشق تعهد می باشد، که پایه های آن معمولا قبل از ازدواج صورت می گیرد و بعد از ازدواج این ملاک محکم تر می شود، این موضوع باعث می شود تا افراد نسبت به یکدیگر روابط پایبندی داشته باشند و اعتماد و وفاداری در بین فرد افزایش می یابد.

دوستی قبل از ازدواج آری یا نه

مراحل رابطه های دوستی قبل از ازدواج

هنگامی که دختر و پسر وارد رابطه های دوستی می شوند باید مراحلی را بگذرانند و به طور کامل این مراحل را بشناسند تا از به وجود آمدن آسیب ها و اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند.دختر و پسر بعد از گذراندن مراحل رابطه های دوستی قبل از ازدواج می توانند به روابط دوستی خود پایان دهند و برای ازدواج آماده شوند، در این مقاله مراحل دوستی بین دختر و پسر مطرح شده است که در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.

  • غرق شدن در رابطه دوستی

اولین مرحله ای که در رابطه عاشقانه و بین دختر و پسر به وجود می آید غرق شدن در آن رابطه می باشد، دختر و پسر به دلیل این که رابطه دوستی آن ها تازه است شور و هیجان زیادی دارند و این شور و هیجان در اوایل ازدواج هم به وجود می آید، در این هنگام دو نفر احساس خیلی خوب و وصف ناپذیری را تجربه می کنند.

به دلیل حس خوبی که در این دوران دارند به آن مرحله ماه عسل می گویند چون این مرحله بی مشکل بوده و بسیار لذت بخش می باشد و افراد تصور می کنند که شخصی را پیدا کرده اند که سال ها دنبال او بوده اند و حتما باید با یکدیگر ازدواج کنند.

  • شک و تردید در رابطه دوستی

بعد از گذر از مرحله اول دختر و پسر وارد مرحله دوم می شوند و در آن مرحله تفاوت ها و مسائلی در بین دوست دختر و دوست پسر خود نمایی می کند که فرد این ویژگی ها را دوست ندارد و به همین دلیل نسبت به ادامه رابطه دچار شک و تردید می شوند و بسیاری از رفتار هایی که قبلا به آن توجه نمی کرده اند و نادیده می گرفته و در آن زمان شاید برای آن ها جذابیت داشت و دوستش داشتند در این مرحله آزار دهنده خواهد شد.

افراد هنگامی که در مرحله شک و تردید قرار گرفته اند سعی می کنند که تغییراتی در طرف مقابل به وجود آورند و برخی اوقات تلاش می کنند رابطه دوستی خود را پایان می بخشند اما گاهی اوقات به دلیل علاقه ای که بین آن ها به وجود آمده نمی توانند رابطه را پایان بخشند و فقط دعواها و بحث های زیادی بین آن ها به وجود می آید که افراد از خودشان دفاع می کنند یا از طرف مقابلش ایراد می گیرد.

این موضوع یکی از ایرادات دوستی پیش از ازدواج می باشد.

  • مرحله ناامیدی دوستی

در این مرحله افراد نسبت به تغییر طرف مقابل خود ناامید می شوند و دیگر تلاشی برای بهبود رابطه انجام نمی دهند و نسبت به رابطه خود ناامید می شوند و در برخی مواقع در این مرحله به رابطه خود پایان می دهند در بسیاری از موارد افراد در این مرحله اختلاف های بسیاری را تجربه می کنند و همیشه درگیر بحث و دعوا هستند.

  • مرحله تصمیم گیری

در این مرحله افراد در مورد رابطه خود تصمیم می گیرند که آن را حفظ و بهبود بخشیده و ادامه دهند یا تمامش کنند، در این مرحله دختر و پسر با یکدیگر صحبت می کنند تا تصمیم نهایی را بگیرند و سعی می کنند تا رابطه خود را تغییر داده و آن را حفظ کرده یا رابطه جدید را تشکیل دهند.

در این مرحله گاهی یکی از طرفین نسبت به ادامه رابطه نا امید شده است و ممکن است دیگری را ترک کند در این صورت ترک شدن در بسیاری از افراد باعث شکست عشقی می شود و این شکست نشانه هایی به همراه دارد که ناشی از گذر مراحل شکست عشقی می باشد.

  • مرحله عشق قلبی

در این دوره فرد با همه تفاوت های فرد کنار می آید و این قاعده را می پذیرد که هیچ انسانی کامل نیست و هر انسانی نقص های خودش را داد و تصمیم به ازدواج می گیرند.

این مرحله مانند اوایل پر از هیجان و تازگی نمی باشد ولی در عوض افراد نسبت به یکدیگر شناخت بیشتری دارند و از طریق راه های مختلف به رابطه شان تنوع می بخشند و معمولا در این مرحله که به آن عشق قلبی می گویند رابطه دوستی به ازدواج ختم می شود.

منبع : دوستی قبل از ازدواج آری یا نه

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت: 2:13

 

سوالات رمانتیک موقع ازدواج پرسیده می شود. این سوالات به منظور شناخت اولیه بود و نیاز است در جلسات بعدی سوالات متنوع تری مطرح شود. 

سوالات رمانتیک موقع ازدواج و خواستگاری

1- شما چه فعالیتی را بیش از دیگر موضوعات دوست دارید؟

راهنمایی: ورزش، تفریح، کار، مهمانی خانوادگی، جمع دوستان، دیدن فیلم و غیره)

2-فیلم عاشقانه مورد علاقه شما چیست؟ 

راهنمایی: سنجش سطح روحیه عاطفی و رمانتیک خواستگار و سنجش میزان واقع بینی او در عاشقی 

 

3-چه غذایی را دوست دارید؟ 

شما می خواهید سال ها کنار هم زندگی کنید و نوع خورد و خوراک روی زندگی شما تاثیرگذار است لذا این یک سوال مهم و غیرکلیشه ای است.

4-چه نوع موسیقی را دوست دارید و چرا؟ 

سبک موسیقی خود یک راه شناسایی شخصیت فرد است. برای مثال:

  1.  افرادی که راک گوش می دهند روحیه پر انرژی و خشونت لحظه بالا دارند و گاهی پرخاشگری بروز می دهند. 
  2. افرادی که موسیقی سنتی و یا کلاسیک گوش می دهند به سنت ها پایبند تر هستند و محافظه کاری بیشتری دارند. 
  3. افرادی که رپ دوست دارند، شخصیت منتقدی دارند
  4. افرادی که پاپ گوش می دهند معمولا عاشق پیشه هستند. در برخی موارد اختلال افسردگی در آن ها وجود دارد ولی یک قاعده کلی نیست. مطالعه بیشتر: تست عاشق پیشگی را انجام دهید

5- چه معیارهایی سبب افزایش دوام رابطه می شود؟

آشنایی با زندگی زناشویی و چالش های آن و نیز روشهای ایجاد صمیمیت نقش مهمی در زندگی شما خواهند داشت. مطاعه بیشتر: مجموعه سوالات صمیمیت عاطفی در دوران آشنایی پیشنهاد می شود.

6-آیا کسی را بیشتر از من (همسر آینده خود) دوست دارید؟

7- چه کارهایی از نظر شما رمانتیک است و برای بهبود رابطه انجام می دهید؟

 

8-به نظر شما چه کسی مثال خوبی برای رابطه ایجاد می کند و چرا؟

می تواند یک زوج مشهور یا کسی باشد که می شناسید، مثال بزنید.

مهم است که شما رابطه های موفق و ازدواج های موفق را دیده باشید و ذهنت مثبتی داشته باشید.

فرض کنید شما هیچ مثال یا ازدواج موفقی را پیدا نمی کنید، آیا ازدواج شما چگونه خواهد بود؟

9- آیا در نگاه اول از من خوشتان آمده است. چرا؟

عشق در نگاه اول ممکن است پایدار نباشد ولی یک کشش خوب برای ایجاد یک رابطه پایدار است.

اگر با شناخت همراه باشد و این عشق روز به روز افزوده شود.

10-ترجیح می دهید یک شب خاص و رویایی داشته باشید کدام گزینه را انتخاب می کنید؟

  1. در خانه بمانید و یک شام با نور شمع بخورید
  2. لباس بپوشید و به یک کنسرت بروید 
  3. در خارج از منزل عالی بگردید و با هم پیاده روی کنید
  4. به مهمانی خانوادگی بروید
  5. به مهمانی دوستانه بروید

سوالات رمانتیک موقع ازدواج

11-کدام ویژگی فیزیکی من مورد علاقه شما است؟

قبل از ازدواج نباید خجالت بکشید. برای ما قابل درک است که پرسیدن این سوال برای شما دشوار است ولی این سوال مهمی است زیرا نکات مهمی در آن نهفته است.

12-اگر می توانید بدون محدودیت پولی با من به هر کجای دنیا سفر کنید، کجا می رویم؟

13-وقتی به من فکر می کنی چه آهنگی برایت نواخته می شود؟

14-آیا چیزی در مورد من وجود دارد که شما ممکن است ندانید اما بخواهید بدانید؟

15-اگر می توانید فقط با یک کلمه من را توصیف کنید، آن چیست؟

16-اولین لحظه ای که فهمیدی عاشق من هستی کی بود و چه بود؟

17-محبوب ترین لباسی که می پوشم کدام است؟

نکته اول: خوب است با سلیقه ای آشنا شوید.

نکته دوم: برخی زوجین بر سر نوع پوشش و لباس به مشکل می خورند پس ابتدا رابطه سلیقه و نوع تفکر هم در مورد پوشش را مهک بزنید.

منبع :  سوالات رمانتیک موقع ازدواج پرسیده می شود

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت: 4:27

 

بسیاری از زوجین در اوایل ازدواج آشنایی کافی با مورد مسائل جنسی ندارد و به همین دلیل دچار چالش هایی در مورد رابطه جنسی می شوند و یا از رابطه جنسی لذت نمی برند. در این مقاله به بررسی رابطه جنسی می پردازیم و در مورد رابطه زناشویی سالم و صحیح توضیحاتی را ارائه می دهیم که در آن راه ها و نکات مفیدی برای کمک به زوجین برای بهبود زندگی زناشویی آمده است.

گروه دیگر زوج هایی هستند که پس از گذر زمان شور و هیجان اولیه در آن ها کاهش می یابد، آن ها دیگر هیجان اولیه را در رابطه خود ندارند و مانند قبل از رابطه جنسی لذت نمی برند.

 

برای این که زوجین رابطه زناشویی مناسب داشته باشند باید با علایق یکدیگر به خوبی آشنا باشند، نیازهای یکدیگر را بدانند، رابطه عاطفی خوب و مناسبی با یکدیگر برقرار کنند و در رابطه جنسی خود تنوع داشته باشند تا بتوانند رابطه ایده آل و جذابی را تجربه کنند.

علاوه بر این موارد، برای داشتن رابطه جنسی جذاب و ایده آل راه و روش هایی وجود دارد که افراد می توانند آن ها را یاد گرفته و رابطه زناشویی مناسبی را برای خود ایجاد کنند. این مهارت ها باعث می شوند تا فرد بتواند رابطه جنسی خوب و مطلوبی را با همسر خود داشته باشد.

بسیاری از زوجین، مدتی پس از شروع زندگی مشترک به آرامی با علایق و سلیقه های یکدیگر آشنا می شوند و به مرور تجربه های جذاب تری را کنار یکدیگر تجربه می کنند، این کار باعث می شود که رابطه جنسی آن ها روز به روز بهتر بشود.

اما برای برخی دیگر از زوجین این روند به طور عکس بوده و با گذر زمان رابطه جنسی برای آن ها تکراری و خسته کننده می شود.

اهمیت رابطه زناشویی مناسب

برای این که رابطه زناشویی صحیح و مناسب باشد، باید بین زوجین عشق و علاقه وجود داشته باشد. علاوه بر این آن ها به یکدیگر اعتماد کنند و مشتاق باشند تا با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند، اگر آن ها در هر یک از این موارد مشکل داشته باشند نمی توانند رابطه جنسی مناسبی برقرار کنند و از رابطه خود لذت ببرند.

برای این که زوجین بتوانند رابطه جنسی خوبی با همسر خود برقرار کنند، باید راس های مثلث عشقی استرنبرگ که شامل صمیمیت، شهوت و تعهد می شود را در نظر بگیرند و با توجه به این سه راس رابطه خود را شکل دهند. هر سه این موارد برای تحکیم زندگی مشترک لازم می باشند.

همانطور که گفته شد ممکن است بسیاری از زوجین نسبت به رابطه زناشویی اطلاعات کافی نداشته باشند و به علت نداشتن آگاهی در اولین رابطه های جنسی خود لذت های کافی را نمی برند. در این حالت برای آن ها درگیری ذهنی به وجود می آید و حس خوب خود را نسب به رابطه جنسی از دست می دهند.

اما بسیاری از افراد هستند که به مرور زمان با علایق همسرشان آشنا می شوند و آن علایق را در نظر گرفته و رابطه جنسی  بهتری را تجربه می کنند، اما برخی دیگر به خواسته های همسر خود توجه نمی کنند و به مرور زمان از رابطه جنسی خسته می شوند و رابطه زناشویی را عملی تکراری و خسته کننده در نظر می گیرند.

در این صورت برای آن ها مشکلاتی به وجود می آید و در زمینه ارتباط عاطفی و صمیمیت به مشکل برمی خورند، این امر باعث افزایش یا ایجاد استرس و تنش در زندگی می شود.

در بعضی مواقع زوجین برای این که رابطه زناشویی مناسبی ندارند، به خود ارضایی روی می آورند. در این صورت مشکلات و عوارض بسیاری برای آن ها به وجود می آید. زوجین برای آن که رابطه زناشویی صحیح و خوبی داشته باشند، باید از روش های مناسب برای بهبود رابطه جنسی خود استفاده کنند.

 

راه هایی برای بهبود رابطه زناشویی

بسیاری از زوجین روش های مناسب برای برقراری رابطه جنسی را نمی دانند و آگاهی لازم در مورد این روش ها ندارند تا بتوانند روابط بین خود را تحکیم ببخشند، به همین دلیل روابط آن ها به مرور زمان دچار فرسودگی می شود و از زندگی زناشویی خود لذت کافی نمی برند.

اگر زوجین روابط جنسی مناسبی نداشته باشند و پس از فرزند آوری بیشتر به فرزند خود توجه کنند از رابطه زناشویی دور می شوند و به رابطه زناشویی خود آسیب وارد می کند، حضور کودک نیز نمی تواند این آسیب ها را جبران کند.

زوجین برای این که زندگی مشترک خوبی داشته باشند باید سعی کنند، رابطه زناشویی را در اولویت قرار دهند و رابطه جنسی خود را فراموش نکنند. 

در این مقاله برخی از روش های مناسب برای داشتن رابطه زناشویی صحیح ذکر شده است، که آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

1. آشنایی با علایق و خواسته های یکدیگر در رابطه جنسی در اولویت باشد

زن و شوهر باید در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صادق باشند و به راحتی در مورد علایق و خواسته های خود بی پرده با یکدیگر حرف بزنند.

آن ها برای اینکه رابطه زناشویی مناسب داشته باشند و از رابطه خود لذت ببرند باید در مورد مسائلی مانند تعداد رابطه زناشویی در هفته، مدت زمان آن، مکان ها، نقطه حساس، تحریک پذیری و پوزیشن های رابطه جنسی مورد علاقه خود و فانتزی های جنسی با یکدیگر صحبت کنند تا با علایق یکدیگر آشنا شوند و رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنند.

زوج هایی که در مورد مسائل جنسی با یکدیگر صحبت می کنند و علایق شان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند رابطه زناشویی بهتری را تجربه می کنند، از برقراری رابطه خسته نمی شوند و رابطه برای آن ها تکراری نمی شود، بلکه به مرور علاقه بیش تری رابطه جنسی پیدا می کنند و برای برقراری رابطه اشتیاق بیش تری خواهند داشت.

چگونه رابطه زناشویی سالم را تجربه کنیم؟

2. ارتباط خوب و صحیح با یکدیگر برقرار کنید

ارتباط خوب و صحیح بین زن و شوهر به معنی وجود صداقت و صمیمیت بین زوجین می باشد. وجود این موارد باعث می شود تا فرد رابطه زناشویی مناسب، جذاب و با کیفیتی داشته باشد. در این صورت اشتیاق او برای برقراری رابطه جنسی صحیح بیش تر خواهد شد.

زوجین باید بتوانند با یکدیگر صحبت کنند. آن ها برای صحبت می توانند در ابتدا از مسائل روزمره و سطحی شروع کنند اما اگر بتوانند در مورد مسائل عمیق تر نیز با یکدیگر صحبت کنند، صمیمیت بین آن ها بیش تر خواهد شد.

همچنین آن ها باید در مورد احساسات، افکار، اهداف و درگیری های ذهنی خود نیز با یکدیگر صحبت کنند. در این شرایط زوجین می توانند بهتر احساسات یکدیگر را درک کنند.

3. برنامه ریزی برای رابطه جنسی فراموش نشود

در زندگی مشترک زمان هایی وجود دارد که زوجین درگیری ها و مشغله های زیادی داشته و زمان لازم برای تمرکز بر برقراری رابطه جنسی را ندارند.

به یاد داشته باشید که مشکلات و درگیری در زندگی مشترک زیاد است، بنابراین برای این که رابطه زناشویی خوبی داشته باشند باید برنامه ریزی لازم را انجام دهند، به طور مثال در طول روز با همسر خود در ارتباط بوده و هنگام معاشقه سعی کنند که فقط به همسر خود توجه داشته باشند.

شاید برنامه برای رابطه جنسی در ابتدا مسخره و خنده دار به نظر بیاید اما اگر برنامه ریزی لازم را داشته باشید، این کار به مرور زمان برای رابطه شما مفید خواهد بود.

مثلا اگر می خواهید برای شب رابطه جنسی داشته باشید از صبح به همسر خود عشق بورزید و به او محبت کنید. اگر فضا را برای شب آماده کنید، رابطه جنسی خیلی خوبی خواهید داشت.

منبع : چگونه رابطه زناشویی سالم را تجربه کنیم؟

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 188 تاريخ : يکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت: 2:54

اعتیاد نوزاد و علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد چیست؟

ابتدا با علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد آشنا شده و راه های درمان اعتیاد نوزاد آورده شده است. و به سوال اعتیاد پدر و مادر چه تاثیری روی فرزندان می گذارد پاسخ داده شده است.

وقتی کودکی معتاد به دنیا می آید باعث نگرانی افراد می شود و در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است وقتی کودکی با اعتیاد به دنیا می‌آید و مادرشان به آنها اهمیت نمی‌دهد وضعیتی دردناک دارند .

در بسیاری از موارد حتی با مراقبت باز هم این نوزادان وارد محیط نامناسب می شوند و دو مرتبه دچار اعتیاد می شوند.

در نوزادان باعث می‌شود که فرصت رشد را به خودشان ندهند و از لحاظ جسمی و ذهنی دچار مشکل شوند که در این صورت خانواده‌ها باید خیلی سریع به دنبال حل مشکل باشند که در این موارد مشاوره خانواده و مشاوره اعتیاد در کنار هم باید مشکلات را برطرف کنند .

علائم مربوط به اعتیاد نوزاد

اگر مادراعتیاد داشته باشد موادی که مصرف می کند از جفت عبور می کند به کودک می رسد و او را تحت تاثیر قرار می دهد و وقتی که متولد می شود به دلیل اینکه از مواد محروم شده است دچار مشکلات جسمی میشود .که به آن علائم سندروم محدودیت موادگفته می‌شود.

سندرم محرومیت از مواد بعد از اینکه کودک متولد می شود موادی که داخل خونن مادر بوده است دیگر به بدن کودک نمی‌رسد و باعث می‌شود که مشکلات جسمی در کودک به وجود بیاید که سندذوم محرومیت از مواد گفته می‌شود که علائمی مثل گریه های غیر طبیعی، خواب زیاد، لرزش، تشنج، تنگی نفس، اسهال و استفراغ می شود. که شدت آن بستگی به میزان مصرف مواد توسط مادر دارد.

اثرات اعتیاد مادران و نوزادان علاوه براینکه آنها را دچار سندروم محرومیت از مواد می کند در کوتاه مدت و بلند مدت دچار علائم دیگری هم خواهند شد که مهمترین آنها عقب ماندگی های جسمی و ذهنی است که برخی از مواد اعتیاد آور باعث می‌شود که روند رشد جنین در رحم به درستی انجام نشود و باعث اختلال در جسم یا ذهن کودک می شود مثلا مادری که الکل در دوران بارداری استفاده کند نوزاد با آسیب مغزی و قلبی به دنیا می‌آید برای همین مهم است که در طول دوران بارداری از مصرف مواد مخدر به شدت پرهیز کنید.

  آسیب پذیری مصرف مواد

در آینده کودکانی که از مادر معتاد به دنیا می‌آیند و خود گرفتار اعتیاد می شوند سیستم عصبی و مغزی آنها دچار مشکل می شودو اگر در محیطی نامناسب قرار بگیرند احتمال استفاده از مواد در آنها بیشترمی شود.

اعتیاد نوزاد و بروز مشکلات رشدی

با توجه به تحقیقات انجام شده روانشناسان به این نتیجه رسیدند که نوزادانی که از مادران معتاد متولد می شوند  گرفتار مشکلات رشدی می شوند .

از جمله مشکلات رشدی می‌توان به اختلال زبان و گفتار، بی توجهی و پیش‌فعالی اشاره کرد.

 
 

 بروز اختلالات روانی

نوزادانی که در دوران جنینی خود به مواد مخدر اعتیاد پیدا میکنند در سال‌های بعد از زندگی هم دچار اختلالات روانی می‌شوند مثل افسردگی ،اضطراب ،روان پریشی ،اسکیزوفرنی.

اختلال روانپریشی در کودکانی که مادرشان به شیشه و کوکائین اعتیاد داشته اند دیده می‌شود.

  • پایین آمدن آستانه تشنج

وقتی نوزاد در شکم مادر اعتیاد پیدا می کند روی سیستم عصب مرکزی او تاثیر می گذارد و آستانه تشنج را پایین می‌آورد و ممکن است باعث اختلالات صرع شود برای همین باید سریعاً کنترل شود.

  • کم وزنی شدید

وقتی نوزادی از مادر معتاد متولد می‌شود وزن بسیار پایینی دارد و استفاده از برخی از مواد مثل هروئین باعث می شود که توانایی جسمی کودک به شدت پایین آمده و حتی باعث مرگ کودک شود.

  • بروز مشکلات تنفسی

اگر مادر باردار مواد را از طریق کشیدن و دود کردن استفاده کند  باعث ابتلا به بیماری‌های تنفسی مثل آسم و برونشیت میشود. امروزه با استفاده بیش از اندازه سیگار احتمال مبتلا شدن کودکان به این بیماری ها بالا رفته است .

اعتیاد نوزاد

  • سندروم مرگ ناگهانی نوزاد

برخی از افراد معتقد هستند که سیگار یک ماده اعتیاد آور نیست و همین مسئله باعث می‌شود که به سیگار کشیدن خود ادامه دهند این در حالی است که تاثیر منفی روی نوزادان می گذارد و باعث مرگ ناگهانی نوزاد میشود .

مشکلات رفتاری و سازگاری در نوجوانی

اعتیاد در دوران نوزادی پیامدهای بلندمدتی را برای افراد دارد که بیشتر در دوران نوجوانی خودش را نشان میدهد افرادی که دوران نوزادی به اعتیاد مبتلا می شوند بیشتر دچار بیماری ها و اختلالات روحی روانی و پرخاشگری می شوند این کودکان به حمایت بیشتری احتیاج دارند .

اعتیاد نوزاد و سایر مشکلات آن ها

نوزادانی که دچار مشکلات اعتیاد هستند علائم پیچیده ای دارند که نیاز است مدتی در بخش مراقبت های ویژه باشند و پس از ان‌ مراقبت های پس از ترک انجام شود.

اما در این خانواده ها به دلیل  مشکلات مالی، اجتماعی و فرهنگی از این کار پرهیز می کنند در واقع مادراین فرزندان برای مراقبتهای بعدی به بیمارستان نمی روند.

 درمان لازم برای نوزادان معتاد

اگر نوزادی معتاد به دنیا آمد هر چه سریعتر برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی و ذهنی باید درمانهای دارویی و پزشکی را آغاز کنیم باید شدت آنهارا مشخص کنیم تا درمان مناسب را در پیش بگیریم.

 درمانهای غیر دارویی

تحقیقات نشان می دهد که ۶۰ درصد  نوزادان معتاد بدون مصرف دارو ترک می کنند.

اقداماتی که در این موارد می‌توان انجام داد :

  • کم کردن نور
  • پیچیدن پارچه دور نوزاد
  • قنداق کردن

است که باعث می‌شود که او آرام شود.

 

منبع : اعتیاد نوزاد و علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد چیست؟

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 186 تاريخ : شنبه 11 بهمن 1399 ساعت: 4:12

 

تفاوت زن و مرد بر زندگی فردی و زندگی مشترک افراد تاثیر شایان توجهی دارد. شاید احساس می کنید که شوهرتان فردی بی توجه می باشد که به جزئیات دقت نمی کند. ممکن است وقتی همسرتان سرگرم انجام کارهای دیگر است عصبانی و بداخلاق شود و وقتی با او صحبت می کنید جواب شما را ندهد.

 از طرف دیگر خانم ها ممکن است در مورد یک موضوع چندین بار صحبت کنند یا وقتی برای خرید به بازار میروند چند ساعت در بازار بگردند و آخر از همان مغازه اول خرید کنند.

 تفاوت های زن و مرد در کودکی

 تفاوت های بین زن و مرد از ماه سوم جنینی شروع میشود و ترشح هورمون های مردانه و زنانه، شکل‌گیری دستگاه جنسی، دستگاه عصبی و مغز را تحت تاثیر خود قرار می دهد که باعث تغییر در رشد مغز و ذهن کودک از همان جنینی می شود.

به طور کلی می توان گفت که دختران از همان ابتدا علاقه دارند از دیگران محافظت و مراقبت کنند. این موضوع را می توان از شیوه بازی هایشان فهمید.

درحالیکه پسران از خراب کردن اسباب بازی هایشان احساس ناراحتی نمی کند و حتی این کار را تکرار می کنند.

البته رفتار دخترانه و پسرانه می تواند برای جنس مخالف هم رخ دهد هنگامی که خواهر و یا برادر با جنسیت مخالف دارند. اما شدت آن زیاد نیست.

برای مثال دختری که علاقه به بازی با تفنگ یا ماشین دارد، معمولا برادر بزرگتر داشته و رفتار او از آن ها تاثیرات رفتاری می گیرد یا همبازی هایش پسر باشند برخی رفتار پسرانه به او منتقل می شود.

نکته جالب روانشناسی این است که دخترانی که میان پسران بزرگ می شوند شخصیت مستقل و جنگجو پیدا کرده و پسرانی که با دختران بزرگ می شوند روحیه ای لطیف و اخلاقی مهربان پیدا می کنند.

تفاوت زن و مرد - تفاوت مردان و زنان

 تفاوت های اجتماعی زن و مرد

 تفاوت های اجتماعی از آموزش های نقش‌های جنسیتی در کودکان شروع می شود و در بین فرهنگ ها و جوامع مختلف متفاوت است: 

مثلاً در برخی از جوامع پسران احساسات خودشان را به طور متفاوت نشان می دهند و خشن تر هستند، این در حالی است که دختران آرام می خندند، در کارهای خانه کمک می کنند و با اسباب بازی هایشان درست بازی می کنند. 

در کل در بیشتر جوامع از رفتارهای پسرانه استقبال بیش تری می شود و از دخترانی که شبیه پسرها رفتار می کنند کم تر حمایت می گردد که ریشه در تبعیض های جنسیتی دارد.

 مهم ترین تفاوت های بین زن و مرد

  • دوئل تاریخی مرد و زن

 قدیمی ترین تفاوتی که بین زنان و مردان بوده، احساسی بودن زنان و منطقی بودن مردان است. 

احساسات برای مردان مهم است اما روانشناسان معتقدند که احساسات پشت سر مردان و روبه روی زنان است، یعنی زنان احساسات و عواطف خود را بیشتر نشان می دهند و مردان کمتر آن را بروز می‌دهند. از طرف دیگر مردان دیرتر احساساتی می‌شوند و منطقی رفتار می‌کنند.

 

  • قدرت کلام زن و مرد

 شکل گیری کلام در دختر و پسر از همان آغاز متفاوت است به گونه‌ای که دختران دایره لغت بیشتری دارند و در دوران بزرگسالی از کلمات بیشتری استفاده می کنند. 

اما مردان تعداد کلمات کم تری برای بیان احساسات خود به کار می گیرند که همین مسئله نشان می دهد مردان کمتر عاطفی هستند.

 مثلا وقتی از مردی می پرسید لباسم چگونه است؟

 می گوید خوبه! قشنگه! اما یک زن ممکنه جواب های متفاوتی بدهد. فوق العاده است، خیلی نازه، عالیه، بهت میاد. شاید شما فکر کنید که این طرز جواب دادن شوهرتان یک توهین به شماست اما مطمئن باشید که او قصد توهین ندارد.

 

  • مراقب مرزهای قلمرو مرد باشید.

 مردان هم مانند هم جنسان دیگر خود برای خودش قلمرو دارد باید برای ورود به قلمرو آن ها اجازه بگیرید در غیر این صورت نباید به حریم آن ها وارد شوید به خاطر داشته باشید که برخی از مردان دوست ندارند در مورد مسائل کاری یا شخصی آن ها صحبت شود و اگر هم در این صحبت کنند دوست ندارند راهکاریرا دریافت کنند.

 

  • حرف زدن

 زنان دوست دارند در مورد کارهایشان حرف بزنند ولی نه به خاطر این که به هدفی برسند و یا نتیجه بگیرند فقط از شما می خواهند که به صحبت های آن ها گوش دهید. 

بنابراین وقتی همسر شما از شما می خواهد به حرف های او گوش دهید بدون گفتن هیچ حرفی به درد و دل های او گوش دهید و از زاویه دید او به موضوع نگاه کنید.

 منبع : تفاوت عجیب میان زنان و مردان | آخرین شواهد علمی

 

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 164 تاريخ : شنبه 11 بهمن 1399 ساعت: 4:10

 

درمان عشق وسواس گونه و اختلال وسواس عشقی چگونه است؟ اختلال وسواس عشقی (OLD) که با نام های عشق بیمارگونه و بیماری توهم عشق ، وسواس عاطفی ، بیماری عاشق پیشگی و اختلال عشق نامیده می شود به شرایطی گفته می شود که فرد احساس می کند باید از کسی که دوستش دارد محافظت کند، حتی اگر این حفاظت به قیمت کنترل کردن و مالکیت فرد باشد.

یکی از عمیق ترین خواسته های مردم اشتیاق به احساس عشق و مقبولیت می باشد. در حقیقت، از زمان تولد نوزاد این نیروی نامرئی وجود دارد. اما مواردی وجود دارد که اختلالات شخصیتی بر توانایی فرد در ایجاد یک رابطه سالم تأثیر می گذارد. یک نمونه از این اختلال، اختلال وسواس عشقی است، اختلالات مرتبط دیگر نیز در پایان مقاله ذکر شده اند.

چه عشقی وسواس گونه نیست؟

شیفتگی عاشقانه معمولاً در ماه های اولیه رابطه عاشقانه سالم رخ می دهد. این موضوع می تواند شامل افکار مداوم در مورد عشق و تمایل به گذراندن هر لحظه با آن شخص باشد. 

یک رابطه عاشقانه سالم معمولاً با گذشت زمان تکامل می یابد، به گونه ای که شیفتگی شدید اولیه کمرنگ تر می شود و تعادل پیدا می کند. 

روابط سالم به هر دو فرد این امکان را می دهد که  احساس دوست داشته شدن و احترام را تجربه کنند و همچنین به آن ها اجازه می دهد تا فردیت داشته و زندگی حرفه ای، فعالیت های تفریحی و رابطه دوستی خود را دنبال کنند.

متأسفانه، عشق وسواسی قرن هاست که در ادبیات و همچنین رسانه ها ترویج شده است. از خودکشی رومئو و ژولیت تا حتی بسیاری از فیلم های جدید عاشقانه، عشق بیمارگونه به عنوان یک ویژگی عشق حقیقی شناخته می شود.

در فرهنگ ما همیشه زمانی که حرف عشق حقیقی می گردد، صحبت از «لیلی و مجنون» یا «شیرین و فرهاد» می شود. در حالی که با احترام به ارزش ادبی این آثار، این عشق نوعی رابطه وسواس گونه بوده و یک رابطه سالم نیست.

این نوع رابطه ها با کلماتی همچون عشق بیمارگونه و بیماری توهم عشق ، وسواس عاطفی ، بیماری عاشق پیشگی و اختلال عشق توصیف می شوند.

 

تفاوت بین عشق سالم و عشق وسواس گونه چیست؟

تفاوت بین عشق سالم و وسواسی این است که در عشق وسواس گونه فرد احساس شیفتگی شدیدی را تجربه می کنند و این احساس تا حد وسواس پیش می رود. 

عشق وسواس گونه شامل هذیان و مشکلات روحی و روانی است. افرادی که از حسادت خیالی رنج می برند، غالباً اتفاقات جزئی مانند سلام کردن همسرشان به یک همکار، نگاه کردن به یک رهگذر یا یک تماس ناشناس را به اشتباه تفسیر می کنند و این را اثبات خیانت همسر خود می دانند.

 ثابت شده است که مصرف مشروبات الکلی در ایجاد حسادت واهی نقش دارد. 

در برخی از موارد خاص عشق وسواس گونه شامل خشونت می شود و به نظر می رسد که آمار زنان و مردان در ارتکاب به چنین خشونتی برابر هستند. 

 

علائم عشق وسواسی چیست؟

جدا از حسادت توهم آمیز، عشق وسواس گونه خصوصیات اعتیاد آور دیگری نیز دارد: 

به عنوان مثال، شخصی که از عشق وسواسی رنج می برد تمایل دارد وقت زیادی را با عشق خود بگذراند، به گونه ای که بیش از حد درباره او فکر می کند.

آن ها همچنین ممکن است فعالیت های تفریحی یا سایر روابط اجتماعی را محدود کنند، حتی تا جایی که دیگر توانایی کار کردن را از دست می دهند.

شخصی که درگیر وسواس عاشقانه است هرکاری می کند تا بتوانید عشق خود را کنترل کند. نمونه هایی از این موضوع شامل کنترل مالی و در موارد شدید، تعقیب یا استفاده از خشونت می شود. 

فردی که درگیر وسواس عشقی است، طوری رفتار کند که گویی به عشقش معتاد شده. عشق وسواسی باعث می شود تا تعیین مرزها برای فرد دشوار گردد.

موارد زیر برخی دیگر از ویژگی های عشق وسواسی است:

  • عشق واقعی مستلزم سازش و مذاکره است، در حالی که عشق بیمار ایجاب می کند که خواسته های یکی از شرکای زندگی بر دیگری ارجح است.
  • در عشق واقعی رفاه فرد مقابل در اولویت قرار دارد، در حالی که عشق وسواس گونه شامل خشونت جسمی یا سو استفاده عاطفی است.
  • عشق واقعی شامل پذیرش طرف مقابل با وجود نقص های او است اما عشق وسواسی شامل پرستش و امتناع از پذیرش هرگونه نقص است.
  • عشق وسواس گونه گاهی اوقات شامل رابطه ای می شود که در واقع وجود ندارد، مثلاً با یک فرد مشهور یا یک غریبه.
  • در این روابط معمولا فرد حسود از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است، البته همیشه اینگونه نیست.

رفتارهای زیر نمونه از این رفتارهای وسواس گونه هستند:

  • پیامک، ایمیل و تماس های تلفنی مکرر
  • نظارت بر اقدامات شخص دیگر
  • کنترل اینکه شخص مقابل کجا می رود و فعالیت هایی که انجام می دهد.
  • محدود کردن رفت و آمد های فرد
  • گریه و تهدید به خودکشی هنگام جدایی

عشق وسواس گونه اختلال وسواس عشقی و درمان

دلایل اختلال وسواس عشقی

چه عواملی باعث می شوند که فرد دچار اختلال وسواس عشقی بشود؟

دلیل مشخصی برای این موضوع وجود ندارد ولی این مشکل ممکن است به دلیل برخی از اختلالات زیر باشد:

اختلال دلبستگی

این اختلال زمانی ایجاد می شود که فرد دارای مشکلات دلبستگی عاطفی مانند کمبود همدلی است. این اختلال ممکن است در دوران کودکی از تجربیات منفی با والدین یا سایر مراقبان بزرگسال شکل گرفته باشد.

اختلال شخصیت مرزی

این اختلال می تواند باعث می شود تا فرد احساسات ناپایداری را تجربه کند، این بی ثباتی در روابط و اعمال آن ها نیز کاملا مشخص است.

این افراد همچنین اعتماد به نفس پایینی داشته و برای جبران نقص های خود دست به رفتارهای پر ریسک، مصرف مشروبات و مواد مخدر، بروز خشم و خشونت رفتاری و کلامی می شوند.

اگر این اختلال شدت بگیرد، فرد حتی ممکن است که به خودش نیز آسیب وارد کند.

اختلالات زیر با وسواس عشقی همپوشی دارند:

آروتومانیا یا سندرم فریما

این اختلال نوعی بیماری اختلال هذیان است که که طی آن فرد نسبت به فرد مورد علاقه اش، متوسط یا پایین تر قرار دارد. 

در این شرایط اختلالی ایجاد می شود که در طی آن بیمار تصور می کند که یک فرد مشهور یا مهم تر از خودش، مانند یک هنرمند یا فوتبالیست مطرح به او علاقه مند است.

 

اختلال وسواس فکری- عملی

اختلال وسواس فکری عملی (OCD) ترکیبی از افکار وسواس گونه و عملکرد اجباری است. این اختلال به قدری شدید است که در زندگی روزمره تداخل ایجاد می کنند. این اختلال همچنین می تواند بر روابط و کار شما نیز تاثیر بگذارد.

 

اختلال هذیانی

اختلال هذیان (Delusional disorder) نوعی روانپریشی است، اینگونه افراد معمولا دچار انزوا می شوند. این اختلال باعث می شود که فرد احساس خود بزرگ بینی، بددلی پیدا کند او همچنین تصور می کند که دیگران برعلیه او دسیسه می چینند.

منبع : عشق وسواس گونه | اختلال وسواس عشقی و درمان

منا آذری...
ما را در سایت منا آذری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : منا monaazari بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 3:28

خبرنامه